טליסמן - talisman


משחק ראשון במסגרת האתגר!

אז חשבתי לעצמי, שאם כבר אני מתחיל אתגר כזה, זאת הזדמנות נהדרת לשלוף את המשחקים העתיקים שלי, אלה שלא נגעתי בהם שנים, אבל אני לא אמכור או אחליף אותם כי הם הכניסו אותי לתחום. (כן, אני לגמרי סנטימנטלי בגרוש(.

אז.

כן.

עשיתי את זה.

שיחקתי בטליסמן .( talisman ) 

בפעם הראשונה מאז תחילת התיכון, מלפני 15 שנה. (מהדורה 2 כמובן! איך אפשר לשחק בלי הפייה המשופמת?? אפילו עמיר פרץ היה גאה בשפם שהגרפיקאי הגרוע הצליח להעניק לה בטעות!).

בכל מקרה, למי שלא מכיר (אם בכלל יש מי שלא מכיר) המשחק עצמו פשוט יחסית. לכל אחד יש דמות פנטזית כלשהי (לוחם, קוסם, רוצח, מכשפה, אלף, גמד, טרול, נזיר, מגדת עתידות וכד'), אתה מגלגל קובייה כדי להתקדם (יכול לבחור את הכיוון, הלוח מעגלי), ופחות או יותר 90% מהמשחק זה בעצם לשלוף קלף הרפתקאה ולראות מה יצא לך - אירוע מפתיע כלשהו, מקום חדש שגילית, מפלצת שתוקפת אותך, או במקרה מצאת תומך/כלי/זהב על אם הדרך (או כמה דברים בבת אחת). מה המטרה של המשחק? לחזק את הדמות שלך, וכשהיא תהיה מספיק חזקה, ללכת אל המסלול של המישור הפנימי, כדי להגיע אל כתר הציווי ובעזרת כוחו להרוג את שאר השחקנים!

האמת? הופתעתי לרגע בהתחלה - דווקא נהניתי בתחילת המשחק! זה היה נורא חמוד, להתקדם, לשלוף קלפים, להתלהב, להתאכזב, לנסות להילחם אחד בשני, וכד'.

הבעיה היא... שהמשחק פשוט נמשך, ונמשך. כשהדמות שלי הגיעה למצב שיש לה 7 עוצמה ולא מעט חפצים ולחשים - כבר לא נשארו באמת קלפים שיכולים לאיים עליה מצד אחד, אבל היא לא הייתה מספיק חזקה להיכנס למישור הפנימי מצד שני. ובנוסף... פשוט לא היה לי מה לעשות כדי לקדם ולזרז את המשחק. בדיוק כמו בהתחלה - אתה רוצה להיות חזק יותר? הדבר היחידי שיש לך זה פשוט לגלגל קובייה, לשלוף קלף, ולראות מה יוצא. הכי רחוק אסטרטגית זה כשיש מקום ספציפי שאתה רוצה להגיע אליו כי יש שם משהו שאתה צריך באותו הרגע (וגם אז - זה דיי מתסכל לפעמים. הרבה פעמים אתה פאקינג צמוד למקום הזה אבל מגלגל 6 בקובייה ואתה צריך ללכת רחוק ממנו וככה שוב ושוב עד שאתה מצליח להגיע אליו ובא לך להרוג מישהו כבר).

ככה שהבעיה המרכזית של המשחק מבחינתי היא העובדה שהוא ארוך מדיי ביחס לעובדה שהוא פשטני מדיי וחוזר על עצמו. (וזה עוד בלי שאני מזכיר את הסיום המתסכל - כל המישור הפנימי לא מעניין בכלל, וכשמגיעים לכתר הציווי, אם אתה לבד אז הדרך היחידה להרוג את שאר השחקנים מכתר הציווי זה פשוט לגלגל קובייה בסיכוי של 50%, אם הצלחת - הם נפגעים ב1 חיים, ככה שוב ושוב עד שכולם מתים. וגאד - זה משעמם רצח!).

מצד שני, אני זוכר שכילד דווקא מאוד מאוד נהניתי מהמשחק ושיחקתי בו שעות, שוב ושוב ושוב. אז יכול להיות שזה פשוט עניין של מיצוי - כי למען האמת, גם היום פאקינג עדיין זכרתי את כל הקלפים (הייתי עף על הזיכרון שלי, אבל בואו נודה - זה כי חרשתי בטירוף כילד). ככה שייתכן שפשוט בגלל שידעתי שאין הפתעות שיסכנו אותי - השתעממתי מזה באמצע המשחק, ולא הסתקרנתי.

לחילופין... יכול להיות שזה פשוט עניין של התלהבות - כמבוגר אני צריך משהו שיותר יחזיק אותי, בעוד שכילד אני סופג יותר בקלות חזרתיות שכזאת.

קשה לי לדעת בוודאות מה מהשניים זאת הסיבה. אני כן אציין שכבר כילד, המצאתי חוקי עזר נוספים לטליסמן, כשאחד מהם היה אשכרה להוסיף "משימות" לטליסמן - מה שאומר שכבר אז כן שמתי לב לעובדה שקצת חסרה לך מטרה או אסטרטגיה יותר רצינית מסתם "טוב תמשיך להסתובב אולי תמצא משהו שיחזק אותך".

מעניין אם הגרסא החדשה מתקנת את זה, או לפחות אחת ההרחבות שלה!

סיכום:
כמות שחקנים: 2-5
כמות שחקנים ש*באמת* מומלצת: 3-4
זמן משחק: שעה-שעה וחצי
אווירה: יש בו קצת אווירה לא רעה, אבל הגרפיקה בגרסא הזאת מחרידה וזה מוריד.
יחס מזל-שכל: משחק מאוד אקראי ומושפע ממזל, למרות שכן יש קצת חשיבה של לאיפה כדאי ללכת.
מכניקה: אין פה משהו מתוחכם או מעניין מכנית במיוחד, ואפילו טיפה מזכיר מונופול.

ותזכורת לכולם לנוחותכם - יש עמוד פייסבוק לבלוג לכל מי שרוצה לעקוב אחריו בצורה נוחה - משחק מכור !

בתמונה - "זד היער" שואל את עצמו מה הוא עשה רע שהמתרגם לעברית לא הסכים לקרוא לו פשוט "אלף".






תגובות

  1. אני וחברים שלי היינו משחקים בו בתיכון. שיחקנו וקצת ואז השתעממנו. בשלב מסויים אתה מבין שאין לך הרבה מה לעשות חוץ מלגלגל קוביה שוב ושוב עד שיקרה משהו. למעשה זה כמו סולמות ונחשים למתקדמים. זה הוביל אותנו לשנוא משחקים שמתבססים על מזל נטו וניסינו להמציא משחק חדש עם מינימום מזל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מבוכים ודרקונים - Dungeons & Dragons

הבוזזים - Looterz